Τετάρτη, 28 Μαΐου 2008

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΝΕΑ ΕΙΣΟΔΟΣ

Και ξαφνικά… μπαμ εικούσθη στον αέρα και οι νυχτερινοί περιπατητές της παραλίας της Λευκάδας τρομοκρατήθηκαν. Τι είχε συμβεί;
Ο καταπέλτης της γέφυρας που συνδέει το νησί με την υπόλοιπη Ελλάδα κόπηκε και έπεσε. Οι λόγοι διίστανται. Άλλοι λένε από κακό χειρισμό, άλλοι από κακή συντήρηση, άλλοι από γηρατειά, σε κάθε περίπτωση η ουσία είναι ότι έπεσε. Το ότι έπεσε νύχτα έχει να κάνει με την καλή μας τύχη και να είμαστε ευτυχείς γι’ αυτό, γιατί αν το συμβάν γινόταν ημέρα με πλήρη κίνηση, αν την ίδια ώρα κάποιο πλωτό περνούσε από κάτω, αντιλαμβανόμαστε όλοι τις συνέπειες.
Είναι γεγονός ότι η κινητοποίηση ήταν άμεση. Λιμενάρχης, νομάρχης, αντινομάρχης, υπεύθυνος της μαρίνας και εθελοντές σε χρόνο ρεκόρ απεκατέστησαν προσωρινά τη βλάβη και έδωσαν τη γέφυρα σε μερική κυκλοφορία, έστω μέχρι να έρθει το καράβι που εκτελεί χρέη γέφυρας. Μπράβο για αυτό μα ας μη το κάνουν θέμα και κόντρα κάποιοι μεταξύ τους. Δεν είναι δυνατόν σε ένα γεγονός που δεν έπρεπε να συμβεί, κάποιοι να λιβανίζονται και κάποιοι να διαμαρτύρονται που, ενόψει εκλογών, έχασαν την ευκαιρία για λιβάνισμα!
Στη Λευκάδα και στην Ελλάδα γενικότερα, συμβαίνει το εξής τραγελαφικό. Γίνεται μια καταστροφή, παρεμβαίνουν κάποιοι αρμόδιοι για βοήθεια, λιβανίζονται και τα πράγματα μένουν εκεί. Για ευθύνες δεν μιλά κανείς. Τις κάνουν «γαργάρα». Γιατί φτάσαμε στο ατύχημα δεν μιλά κανείς. Και δεν μιλάνε για απρόβλεπτες φυσικές καταστροφές. Η συντήρηση μιας γέφυρας τόσο σημαντικής είναι εκ των ουκ άνευ.
► Το ότι από αυτήν παρά του ότι δεν ήταν στις προδιαγραφές της, περνούσαν βαρέα οχήματα, φορές υπερφορτωμένα, είναι ευθύνη κάποιων ή όχι;
► Το ότι οι πίροι ήταν κατά πως λένε σάπιοι και δεν κράτησαν το βάρος του καταπέλτη, είναι ευθύνη κάποιων ή όχι;
► Το ότι χρόνια τώρα δεν έχει δρομολογηθεί κατασκευή άλλης εισόδου για το νησί είναι ευθύνη κάποιων ή όχι;
Είναι δυνατόν το 2007 το νησί να έχει αυτή την είσοδο; Είναι δυνατόν από ένα δρόμο να μπαινοβγαίνουν χιλιάδες αυτοκίνητα την ημέρα μέσα από την πόλη κάτω από τα εμπόδια του ΚΤΕΛ, των καταστημάτων, των κακών διασταυρώσεων κ. α;
Είναι δυνατόν από τη Γύρα και ειδικότερα από το δρόμο της Αγίας Μαρίνας, ένα δρόμο στενό και κακό, να περνούν όλα τα βαρέα οχήματα που μπαίνουν στο νησί;
Ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους.
Το νησί απαιτεί νέα σταθερή είσοδο έξω από την πόλη.
Η ανάπτυξή του τα τελευταία χρόνια καθιστά επιτακτική τη δημιουργία της. Δεν μπορούμε να μιλούμε για μαρίνες και θαλάσσιο τουρισμό, δεν μπορούμε να μιλάμε για μέλλον την ίδια στιγμή που δεκάδες χιλιάδες ΙΧ και άλλα οχήματα περνούν από τον ένα και μοναδικό δρόμο της πόλης για να πάνε παντού στο νησί.
Η δημιουργία της Εγνατίας και της Ιόνιας οδού θα επιτείνουν το πρόβλημα και θα πολλαπλασιάσουν τα ΙΧ που θα μπαίνουν στο νησί, και στην πόλη αναγκαστικά, από μια γεφυρούλα που, ας μη το λησμονούμε, μπήκε σαν προσωρινή λύση πριν είκοσι χρόνια και έμεινε μόνιμα.
Η πρόταση για τούνελ, που φαντάζει σαν πιο σωστή λύση, ίσως και να μην είναι εφικτή, ας το κρίνουν οι μελετητές αυτό. Μακάρι να γίνει μα κάποιοι πρέπει να το σπρώξουν έτσι δεν είναι; Έπρεπε ήδη να ‘έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες γιατί και χρονοβόρες είναι και καθόλου εύκολες, Ας μην ξεχνούμε ότι ο αβλέμονας έχει χαρακτηριστεί ως περιοχή natura 2000.
Η πρόταση για εναέρια γέφυρα ίσως να μην ταιριάζει αισθητικά στην περιοχή, ίσως να μην είναι κατορθωτή λόγω και της σεισμικότητας, ας το κρίνουν οι μελετητές αυτό. Η διατήρηση του νησιωτικού χαρακτήρα της Λευκάδας παίζει πολύ επίσης στην περίπτωση αυτή.
Γιατί όμως δεν μπορεί να μεταφερθεί έστω ο ίδιος τρόπος επικοινωνίας, με άλλη ισχυρότερη πλωτή γέφυρα βεβαίως ή με τύπου Χαλκίδας, έξω από την πόλη; Γιατί δεν μπορεί, με κάθε δυνατή προστασία του οικοσυστήματος βεβαίως, να περάσει δρόμος μέσα από τον Αβλέμονα και να μεταφερθεί η γέφυρα στις Αλυκές, επικοινωνώντας με τη Φιλοσόφων μέσα από τον σκουπιδότοπο;
Γιατί δεν μπορεί π. χ να γίνει πέρασμα στη Λευκάδα μέσω του δρόμου της Πλαγιάς ή μέσω δρόμου από τον Αβλέμονα, κάπου στις Αλυκές Αλεξάνδρου;(Ακούγεται σαν πρόταση μα προσωπικά δεν μου αρέσει ως λύση).
Ως πότε θα ζούμε με την προσωρινότητα και από την άλλη να αναπτυσσόμαστε ραγδαίως και να διαφημιζόμαστε ως παράδεισος; Ως πότε οι επισκέπτες θα ταλαιπωρούνται στην είσοδο της πόλης; Ως πότε τα ΙΧ θα κάνουν ουρές στο δρόμο του Κάστρου για να περάσουν απέναντι ή στο Κάστρο για να μπουν στο νησί; Ως πότε η οδός Γολέμη και ο Άγιος Μηνάς θα δέχονται το βάρος όλων των εποχούμενων; Γιατί ο ταξιδιώτης προς Βασιλική ή Νυδρί να περάσει υποχρεωτικά μέσα από την πόλη και από τον ένα και μοναδικό δρόμο της; Γιατί ο δρόμος της Γύρας και η περιοχή γενικότερα να καταστρέφεται συνεχώς από το βάρος των βαρέων οχημάτων και, χωρίς οχήματα, να μην αναπλαστεί για να γίνει χώρος περιπάτου και αναψυχής, χώρος ηρεμίας και «κράχτης» για τους επισκέπτες;
Το ότι θα αντιδράσουν οι επαγγελματίες της πόλης το θεωρώ αστείο. Να θυμίσω την καταστροφή που προέβαλαν ως επιχείρημα προκειμένου να εμποδίσουν την πεζοδρόμηση της κεντρικής αγοράς. Για ποια καταστροφή μιλούσαν; Την είδε κανείς; Τουναντίον.
Η δρομολόγηση άλλης εισόδου, όποια και να είναι αυτή, έξω από την πόλη ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ, είναι ΙΚΑΝΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΣΥΝΘΗΚΗ για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής όλων μας.
Ας μην παίζουμε παιχνίδια μικροπολιτικής πάνω σε αυτό το θέμα, ας σκύψουμε πάνω του και ας το αντιμετωπίσουμε ΑΜΕΣΑ.
Οι καιροί δεν μπορούν να περιμένουν.

Αύγουστος 2007

Δεν υπάρχουν σχόλια: