Νεα παιδια και τολμουν να πουν τα πραγματα με το ονομα τους. Νεα παιδια με ευαισθησια και κριση σωστη, που συγκινουν με το θαρρος τους.
Βρηκα αυτες τις επιστολες και την ομιλια στο διαδικτυο και σας τις παρουσιαζω (οι υπογραμμισεις δικες μου). Ασφαλως δεν ειναι οι μονες. Θα επανελθω. Ενα να πω μονο. Μπραβο σε αυτα τα παιδια. Ας παρουμε παραδειγμα απο αυτα και ας σηκωθουμε επιτελους από τον καναπε μας, οσο μας τον αφηνουν και αυτπν…
1. Της μαθητριας Χριστινας Κανελλη από το Αγαθονησι προς τον Προεδρο της Δημοκρατιας
Μέσα στην επιστολή,
η μαθήτρια της Β’ Γυμνασίου, εξιστορεί όλα τα προβλήματα που έχει το νησί της,
το Αγαθονήσι, και κανείς δεν κάνει τίποτα γι’ αυτά! Ακολουθεί η επιστολή:
.«Αξιότιμε
κύριε Πρόεδρε,
Πήρα το
θάρρος να σας γράψω αυτό το γράμμα για να σας αναφέρω το πρόβλημα που
αντιμετωπίζει το σχολείο μου στο ακριτικό Αγαθονήσι. Το όνομά μου είναι
Χριστίνα και είμαι μαθήτρια της Β’ Γυμνασίου, αλλά δεν ξέρω για πόσο ακόμα θα
είμαι εδώ, εφ’ όσον δεν υπάρχουν καθηγητές στο σχολείο και οι γονείς μου, μου
προτείνουν να φύγω και να συνεχίσω αλλού το σχολείο.
Εγώ δεν ζητιανεύω, ούτε ζητώ
ευνοϊκή μεταχείριση, αλλά ζητώ αυτά που άλλα παιδιά θεωρούν δεδομένο και ίσως
δεν εκτιμούν. Το μόνο που θέλω να έρθουν το γρηγορότερο
δυνατόν όλοι οι εκπαιδευτικοί για να μπορέσω να συνεχίσω το σχολείο στον τόπο
που μεγάλωσα μαζί με τους φίλους μου…
Αυτό που
με στεναχωρεί περισσότερο είναι ότι μιλάω με τις φίλες μου και με ρωτούν πώς
πάει το σχολείο και δεν ξέρω τι να τους απαντήσω.
Εγώ το μόνο που κάνω είναι να
διεκδικώ ίσες ευκαιρίες με τα άλλα παιδιά.
Το νησί
μου βρίσκεται κοντά στην Τουρκία και όπως είπαν στις ειδήσεις το διεκδικούν οι Τούρκοι.
Γι’ αυτόν τον λόγο, όχι μόνο δεν πρέπει να φύγει ο κόσμος, αλλά αντίθετα θα
πρέπει να έλθει περισσότερος κόσμος. Ακόμη ένα πρόβλημα είναι το θέμα των
λαθρομεταναστών.
Επειδή
το νησί είναι μικρό και φυλακές δεν υπάρχουν, τους έχουν στο λιμάνι του νησιού
και τους προσέχει η φρουρά του νησιού. Όμως αυτή η εικόνα πάνω στο λιμάνι,
κάνει τα ιστιοφόρα και τα διάφορα τουριστικά σκάφη να φεύγουν από το νησί και
τους κατοίκους να φοβούνται για το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση.
Εσείς
έχετε έλθει εδώ και ξέρετε πώς είναι το νησί. Δεν ξέρω μπορεί και να με
θυμάστε. Είμαι το κορίτσι που σας έδωσε την ανθοδέσμη όταν είχατε έλθει στα
Θεοφάνια το 2009.
Ελπίζω
κ. Πρόεδρε να μπορέσετε να βοηθήσετε το νησί και το σχολείο μου.
Με
εκτίμηση,
Χριστίνα Κανέλλη»
Χριστίνα Κανέλλη»
Ανατύπωση από: http://edunewsgr.blogspot.gr/2012/09/blog-post_20.html
2. Συστατική Επιστολή 18χρονης μαθήτριας στον Παπανδρέου!
Η
Χριστιάνα Π. μια μαθήτρια της Γ’ Λυκείου, συνέταξε μια συστατική επιστολή για
τον... Γιώργο Παπανδρέου, προκειμένου να την εντάξει
στον ατομικό του φάκελο, που διατηρεί στο Τμήμα Πολιτικής του Πανεπιστημίου του
Χάρβαρντ.
Αναλυτικά η επιστολή της μαθήτριας:
«Ο πρώην πρωθυπουργός της χώρας μου, με τη μεθοδικότητα και την πρωτοτυπία που διέκρινε όλους τους πρώην πρωθυπουργούς της Ελλάδας, οδήγησε τη μητέρα μου στην ανεργία, αν και βρισκόταν πλησίον της σύνταξης. Ο μισθός της μητέρας μου ήταν το μοναδικό οικογενειακό μας εισόδημα, αφού ο πατέρας μου πέθανε όταν εγώ ήμουν πολύ μικρή.
Δεκαπέντε μήνες μετά, τη μητέρα μου δεν τη θέλει κανένας στη δουλειά του. Ο πρώην πρωθυπουργός ξεχωρίζει για την αυτονομία του και την πρωτοβουλία του. Το επίδομα ανεργίας των 600 ευρώ που δικαιούταν η μητέρα μου, επειδή ήταν πολύτεκνη, το αναπροσάρμοσε πολύ γρήγορα στα 476 ευρώ.
Ο πρώην πρωθυπουργός έχει υψηλό βαθμό συναισθηματικής ωρίμανσης και με προέτρεψε να κολλήσω χαρτάκια σε όλες τις στάσεις λεωφορείων και τις κολώνες της περιοχής μου, αναζητώντας μεταχειρισμένα σχολικά βοηθήματα από μαθητές που έχουν τελειώσει το σχολείο.
Παρά την επίπονη προσπάθεια που κατέβαλα, δεν ανταποκρίθηκε μέχρι σήμερα κανένας. Ο πρώην πρωθυπουργός διαθέτει σταθερότητα στις επιλογές του όσον αφορά στη δομή και τη λειτουργία του λυκείου που πηγαίνω.
Με πίστη και εργατικότητα συνετέλεσε στη διαμόρφωση ενός σχολείου αδιάφορου και μίζερου, με κουρασμένους και πνιγμένους στα προβλήματά τους καθηγητές. Ενός σχολείου που μας βλέπει μόνο ως υποψηφίους πανελλαδικών και όχι ως μαθητές που αναζητούν τη γνώση.
Ενός σχολείου που ταυτίζει τις αγωνίες μας και τις αναζητήσεις μας με την επιτυχία ή την αποτυχία σε ένα ομολογουμένως αποτυχημένο από τη βάση του εξεταστικό σύστημα.
Με την ίδια πίστη και εργατικότητα στους στόχους του οδήγησε τον μπαμπά της Φαίης στην εφεδρεία και τον μπαμπά της Ιωάννας στην… Διστάζω να το γράψω και νομίζω ότι δεν θα καταφέρω ποτέ πια στη ζωή μου να γράψω ή να ψιθυρίσω αυτή τη λέξη.
Επειδή ξέρω τι σημαίνει να μεγαλώνεις χωρίς μπαμπά, με την Ιωάννα δεθήκαμε και γίναμε αχώριστες από τότε. Με την παροιμιώδη αυτοκυριαρχία που διαθέτει, δεν έδειξε την παραμικρή θλίψη ή συντριβή όταν η τράπεζα έπαιρνε το σπίτι του Μπάμπη, αφού ο μπαμπάς του δεν πληρωνόταν από τη δουλειά του για δεκατρείς μήνες.
Ο Μπάμπης σταμάτησε το φροντιστήριο και είπε ότι θα προσπαθήσει μόνος του. Είμαι σίγουρη ότι θα τα καταφέρει. Είπαμε ότι και τα υπόλοιπα παιδιά θα τον βοηθάμε στον ελεύθερο χρόνο μας.
Σύμφωνα λοιπόν με όλα τα παραπάνω, συνιστώ ανεπιφύλακτα τον πρώην πρωθυπουργό της Ελλάδας να διδάξει ως ακαδημαϊκό προσωπικό στο πανεπιστήμιό σας και ελπίζω κάποτε να καταφέρω και να γίνω δεκτή στο τμήμα του. Τότε, που ο θυμός της εφηβείας μου θα έχει μετατραπεί σε οργή της ενηλικίωσής μου.
Χριστιάνα Π., μαθήτρια Γ’ Λυκείου το σχολικό έτος 2012 – 2013″
Αναλυτικά η επιστολή της μαθήτριας:
«Ο πρώην πρωθυπουργός της χώρας μου, με τη μεθοδικότητα και την πρωτοτυπία που διέκρινε όλους τους πρώην πρωθυπουργούς της Ελλάδας, οδήγησε τη μητέρα μου στην ανεργία, αν και βρισκόταν πλησίον της σύνταξης. Ο μισθός της μητέρας μου ήταν το μοναδικό οικογενειακό μας εισόδημα, αφού ο πατέρας μου πέθανε όταν εγώ ήμουν πολύ μικρή.
Δεκαπέντε μήνες μετά, τη μητέρα μου δεν τη θέλει κανένας στη δουλειά του. Ο πρώην πρωθυπουργός ξεχωρίζει για την αυτονομία του και την πρωτοβουλία του. Το επίδομα ανεργίας των 600 ευρώ που δικαιούταν η μητέρα μου, επειδή ήταν πολύτεκνη, το αναπροσάρμοσε πολύ γρήγορα στα 476 ευρώ.
Ο πρώην πρωθυπουργός έχει υψηλό βαθμό συναισθηματικής ωρίμανσης και με προέτρεψε να κολλήσω χαρτάκια σε όλες τις στάσεις λεωφορείων και τις κολώνες της περιοχής μου, αναζητώντας μεταχειρισμένα σχολικά βοηθήματα από μαθητές που έχουν τελειώσει το σχολείο.
Παρά την επίπονη προσπάθεια που κατέβαλα, δεν ανταποκρίθηκε μέχρι σήμερα κανένας. Ο πρώην πρωθυπουργός διαθέτει σταθερότητα στις επιλογές του όσον αφορά στη δομή και τη λειτουργία του λυκείου που πηγαίνω.
Με πίστη και εργατικότητα συνετέλεσε στη διαμόρφωση ενός σχολείου αδιάφορου και μίζερου, με κουρασμένους και πνιγμένους στα προβλήματά τους καθηγητές. Ενός σχολείου που μας βλέπει μόνο ως υποψηφίους πανελλαδικών και όχι ως μαθητές που αναζητούν τη γνώση.
Ενός σχολείου που ταυτίζει τις αγωνίες μας και τις αναζητήσεις μας με την επιτυχία ή την αποτυχία σε ένα ομολογουμένως αποτυχημένο από τη βάση του εξεταστικό σύστημα.
Με την ίδια πίστη και εργατικότητα στους στόχους του οδήγησε τον μπαμπά της Φαίης στην εφεδρεία και τον μπαμπά της Ιωάννας στην… Διστάζω να το γράψω και νομίζω ότι δεν θα καταφέρω ποτέ πια στη ζωή μου να γράψω ή να ψιθυρίσω αυτή τη λέξη.
Επειδή ξέρω τι σημαίνει να μεγαλώνεις χωρίς μπαμπά, με την Ιωάννα δεθήκαμε και γίναμε αχώριστες από τότε. Με την παροιμιώδη αυτοκυριαρχία που διαθέτει, δεν έδειξε την παραμικρή θλίψη ή συντριβή όταν η τράπεζα έπαιρνε το σπίτι του Μπάμπη, αφού ο μπαμπάς του δεν πληρωνόταν από τη δουλειά του για δεκατρείς μήνες.
Ο Μπάμπης σταμάτησε το φροντιστήριο και είπε ότι θα προσπαθήσει μόνος του. Είμαι σίγουρη ότι θα τα καταφέρει. Είπαμε ότι και τα υπόλοιπα παιδιά θα τον βοηθάμε στον ελεύθερο χρόνο μας.
Σύμφωνα λοιπόν με όλα τα παραπάνω, συνιστώ ανεπιφύλακτα τον πρώην πρωθυπουργό της Ελλάδας να διδάξει ως ακαδημαϊκό προσωπικό στο πανεπιστήμιό σας και ελπίζω κάποτε να καταφέρω και να γίνω δεκτή στο τμήμα του. Τότε, που ο θυμός της εφηβείας μου θα έχει μετατραπεί σε οργή της ενηλικίωσής μου.
Χριστιάνα Π., μαθήτρια Γ’ Λυκείου το σχολικό έτος 2012 – 2013″
3. Η 18χρονη από την Παραμυθιά που συγκίνησε Έλληνες και Γερμανούς με την ομιλία της σε συνέδριο
Ανέβηκε
στο βήμα και καθήλωσε με την ομιλία της όλους τους συνέδρους. Η 18χρονη Χριστίνα Λιόλιου από την Παραμυθιά της Θεσπρωτίας εντυπωσίασε
όταν αναφέρθηκε στην κρίση που μαστίζει τη χώρα μας. Κι όπως είπε
χαρακτηριστικά στο συνέδριο που έγινε στην περιοχή στα πλαίσια της συνεργασίας
για την Ελληνογερμανική αυτοδιοίκηση δεν θα χρειαστεί διερμηνέα γιατί…ξέρει και
Γερμανικά. Τα λόγια της 18χρονης αριστούχου μαθήτριας που φέτος πέρασε στη
Νομική Σχολή Αθηνών, πρώτη
ανάμεσα σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες της τρίτης Λυκείου στη Θεσπρωτία
συγκίνησαν Έλληνες και Γερμανούς συμμετέχοντες στο συνέδριο.
Διαβάστε την ομιλία της:
«Είμαι νέα. Είμαι Ελληνίδα. Θα σας μιλήσω
ελληνικά και δεν θέλω διερμηνέα γιατί μετά θα σας μιλήσω και στα γερμανικά. Η
δική μου γενιά θεωρεί ότι είναι καταδικασμένη. Κληρονομήσαμε έναν κόσμο για τον
οποίο δεν ευθυνόμαστε εμείς και είναι νοσηρός. Η ανεργία είναι τροχοπέδη στη
ζωή μας και μας εμποδίζει να ακολουθήσουμε τα όνειρά μας. Όμως είμαστε νέοι,
και όπως έλεγε ο Καζαντζάκης, «νέος θα πει να θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο».
Και όπως έλεγε ο Αριστοτέλης, «οι νέοι ζουν κυρίως με την ελπίδα.
Ο λόγος είναι από το γεγονός ότι η ελπίδα
αφορά το μέλλον και για τους νέους το μέλλον είναι μεγάλο». Από την πλευρά μου,
έχω να πω ότι το δικό μας μέλλον
μολονότι μεγάλο, μοιάζει να είναι υποθηκευμένο και η ελπίδα ωχριά.
Χρειαζόμαστε ιδέες και προτάσεις που
ενδεχομένως μπορούν να υλοποιηθούν από την ελληνική και τη γερμανική
πλευρά και ήθελα να ευαισθητοποιήσω τους ακροατές από τη Γερμανία ώστε να είναι
πιο δεκτικοί στις ιδέες που θα προτείνουμε την επόμενη μέρα
Οι νέοι δίνουν στην ιστορία την δέουσα αξία γιατί αυτή συνιστά
σταθερό έρμα για την εξέλιξή τους. Και γιατί, όπως υπογράμμισε ο Σεφέρης, όποιος δεν γνωρίζει το παρελθόν είναι
υποχρεωμένος να το ξαναζήσει.
Δεν πρέπει να είμαστε μισαλλόδοξοι επειδή
οι Γερμανοί έχουν πει κατά καιρούς διάφορα για την Ελλάδα. Οι
αλληλοκατηγορίες αναζωπυρώνουν την ένταξη και δεν βοηθούν. Το μέλλον της Ελλάδας είναι η
ελπίδα».
Δείτε το βίντεο από το
paramythia-online.gr
Πηγή: epirouschannel.gr
22/10/2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου