Σάββατο, 8 Αυγούστου 2009

ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Δεν ζούμε στην εποχή του Λυκούργου. Οι διάφοροι «Καιάδες», παρά του ότι δεν έπαψαν να υπάρχουν με διάφορες μορφές, είναι «ντεμοντέ» (θα ευχόμουν να ήταν ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ), στην εποχή μας.
Τα άτομα με ειδικές ικανότητες (Α.Μ.Ε.Α) και τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα σε κάθε έκφανση της ζωής. Έχουν δικαίωμα στη μόρφωση, στη δουλειά, στη ζωή εν τέλει. Είναι παράξενο, ένα αυτονόητο δικαίωμα να χρειάζεται συνταγματική κατοχύρωση μόνο και μόνο γιατί τα άτομα αυτά έχουν μια ιδιαιτερότητα.
Παραθέτω το ιστορικό της προσπάθειας στέγασης των παιδιών αυτών σε ειδικά κτίρια στη Λευκάδα, μέσα από αποφάσεις του Δ.Σ. του δήμου Λευκάδας.
Θαρρώ αξίζει τον κόπο να διαπιστωθεί από όλους ότι, κατά την ταπεινή μου γνώμη, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΟΥΛΗΣΗ για άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων. Θαρρώ ότι αποφασίζεται, γίνεται γιατί υπάρχει μια υποχρέωση και όχι γιατί πραγματικά οι αρμόδιοι αντιλαμβάνονται ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ αντιμετώπισης των παιδιών αυτών ΜΕ ΙΣΟΤΙΜΙΑ.
Θαρρώ ότι ηθελημένα πετούνε διαρκώς την μπάλα έξω από το γήπεδο!
। Εύχομαι να κάνω λάθος. Το εύχομαι πραγματικά και θαρρώ ο καιρός θα δείξει…
Ε.Ε.Ε.Κ.
Ύστερα από μεγάλες προσπάθειες και αγώνες, κυρίως των γονέων και των συλλογικών τους φορέων, αποφασίστηκε από το Υπουργείο Παιδείας, η ίδρυση Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Κ.) (ΦΕΚ 2053/τ.Β΄/6-10-2008) στη Λευκάδα.
Το Ε.Ε.Ε.Κ. είναι σχολείο Β΄ θμιας εκπαίδευσης, για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Το σχολείο αυτό, έχει ιδρυθεί από τον Οκτώβριο του 2008. Αν και υπάρχει ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών για να φοιτήσουν, δυστυχώς δεν έχει δοθεί λύση στο θέμα της στέγασής του.
Υπάρχουν μαθητές που ταλαιπωρούνται καθημερινά, μετακινούμενοι πολλά χιλιόμετρα την ημέρα, για να μπορέσουν να φοιτήσουν (υπάρχει τέτοιο σχολείο στη Ν. Σαμψούντα Πρεβέζης).
Υπάρχουν άλλοι, που έχουν αναγκαστεί να εγκαταλείψουν το σχολείο.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο έχει γίνει επανειλημμένα, αναφορά για το θέμα αυτό.
Εδώ και καιρό, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ατόμων με αναπηρία «ΦΩΛΙΑ», δραστηριοποιείται στην κατεύθυνση λύσης του προβλήματος.
Έχει μάλιστα στείλει σχετική επιστολή στο Δήμο, στη Νομαρχία και στους λοιπούς αρμόδιους φορείς από τις αρχές Ιουλίου.

Παρ’ όλες αυτές τις προσπάθειες, η έναρξη της καινούργιας σχολικής χρονιάς πλησιάζει και είναι απολύτως ορατός ο κίνδυνος τα παιδιά αυτά, πάλι να μην έχουν σχολείο για να φοιτήσουν και να στερηθούν το κατοχυρωμένο συνταγματικά δικαίωμα τους στην εκπαίδευση.

Ο Δήμος της Λευκάδας οφείλει, όχι μόνο για λόγους τυπικής αρμοδιότητας, αλλά κυρίως για λόγους ουσιαστικούς (κοινωνικούς κ.α.), να συμβάλει αποφασιστικά στην ΑΜΕΣΗ λύση του προβλήματος.
Στα πλαίσια αυτά, η δημοτική κίνηση «ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ» ανέλαβε πρωτοβουλία συνεννόησης, με τη Δημοτική Αρχή και τις άλλες Δημοτικές παρατάξεις σε μια προσπάθεια να υπάρξει η καλύτερη δυνατή και ταυτόχρονα συναινετική λύση. πριν το Δ.Σ της 29/7/2009.
Οι δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης συμφώνησαν να καταθέσουν κοινή πρόταση (εισηγητής ο Κ. Δρακονταειδής) η οποία είναι η παρακάτω:

1. O χώρος εγκατάστασης του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Κ.) από την καινούργια σχολική χρονιά, να είναι το Κέντρο Νεότητας, ο χώρος δηλαδή που στεγάζονταν μέρος του Μουσικού σχολείου.
2. Να γίνουν άμεσα, με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής, όσες εργασίες απαιτηθούν, για τη βελτίωση της λειτουργίας των εγκαταστάσεων του.
3. Να διαμορφωθεί ο κατάλληλος προαύλιος χώρος για τις λοιπές δραστηριότητες των μαθητών (γυμναστική, κ.λ.π).

Η πρόταση αυτή θεωρήθηκε περισσότερο λειτουργική, αποτελεσματική, ρεαλιστική και άμεσα υλοποιήσιμη, με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν.
Είναι η ίδια πρόταση που κατέθεσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία «Η ΦΩΛΙΑ».
Ο κ. Δήμαρχος, στις προηγούμενες συζητήσεις, δεν συμφώνησε με την προτεινόμενη λύση και, επικαλούμενος ανάγκες χρήσης του χώρου από τους υπαλλήλους του δήμου, προσπάθησε να στραφεί στη λύση ενοικίασης χώρου.
Στην αρχή των συζητήσεων φάνηκε να συμφωνεί στην κατεύθυνση να πάει το σχολείο στο χώρο του Μουσικού μεν στα … λυόμενα δε! Πάει να πει σε ένα άλλο «Καιάδα». Ευτυχώς, κάτω από την πίεση των πραγμάτων, άλλαξε γνώμη στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Πρότεινε, όπως και η εισήγηση, το χώρο του Κέντρου Νεότητας, όχι όμως αυτόν που στεγάζονταν μέρος του Μουσικού Σχολείου, αλλά τον υπολειπόμενο, που είναι οι δυο μεγάλες αίθουσες (εκδηλώσεων και αυτή με τα ανισοϋψή επίπεδα).
Τελικά, η πρόταση αυτή ψηφίστηκε, με ένα μόνο λευκό (κ. Σπ. Κόγκας).

Βεβαίως ο χώρος δεν είναι τόσο λειτουργικός και απαιτούνται χρονοβόρες τεχνικές παρεμβάσεις. Απαιτείται και ένα σημαντικό κόστος για αυτές.
Ο δήμαρχος δεσμεύτηκε ότι θα τρέξει τις διαδικασίες γρήγορα, ώστε η καινούργια σχολική χρονιά να βρει τα παιδιά στο σχολείο.
Φοβούμαι ότι ο καιρός είναι λίγος μέχρι τη νέα σχολική χρονιά και οι ρυθμοί μας είναι αργοί (ακόμη και αν έχουμε όλη τη διάθεση). Αρα…

ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Η μεταστέγαση, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, του Ειδικού Σχολείου από τη «ντροπή» των λυομένων δεν φαίνεται να λύνεται.

Αντιγράφω από το site της κίνησης «ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ (www.oloigiatilefkada.gr)».

«…Στο προηγούμενο Δ.Σ. είχε συζητηθεί ξανά, ο τρόπος χρηματοδότησης - κατασκευής του Ειδικού Σχολείου.
Το σώμα είχε αποφασίσει να κατασκευασθεί από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων.
Έχει σημασία να θυμίσουμε πως είχε παρθεί εκείνη η απόφαση.
Ο αντιδήμαρχος κ. Σπ. Κόγκας, εκ μέρους της πλειοψηφίας, είχε εισηγηθεί την κατασκευή του μέσω Σ.Δ.Ι.Τ., όπως είχε κάνει και για το 3ο Δημοτικό Σχολείο.
Από τη μεριά μας είχαμε προτείνει, να κατασκευασθεί με χρηματοδότηση από το Δημόσιο (Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων), μέσω προγραμματικής σύμβασης με την Αυτοδιοίκηση (εν προκειμένω το Δήμο).
Προτείναμε όμως, εκτός της μεθόδου κατασκευής του από το Δημόσιο (Ο.Σ.Κ.) και έναν άλλο τρόπο, ό οποίος επιτάχυνε κατά πολύ τη λύση του προβλήματος.
Να κατασκευασθεί κατευθείαν από τη Νομαρχία ή το Δήμο (δεν έχει σημασία).
Εξηγούμαστε: Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται από 350.000 έως 400.000 ευρώ. Αυτήν την στιγμή υπάρχουν διαθέσιμα, περίπου 230.000 ευρώ. Το υπολειπόμενο ποσό, για να καλυφθεί ολόκληρη η δαπάνη, είναι μικρό και μπορεί σχετικά εύκολα να βρεθεί.
Αυτό είναι το κύριο, για τα παιδιά που συνεχίζουν να κάνουν μάθημα μέσα στα κοντέϊνερς.
Η παράταξη του κ. κ. Βλάχου, συμφώνησε με την πρότασή μας, να κατασκευασθεί από το Δημόσιο (Ο.Σ.Κ.), παρά το ότι για το 3ο Δημοτικό είχε ψηφίσει ΣΔΙΤ.
Επίσης, τρεις δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας (οι κ.κ. Ε. Κατωπόδη, Δ. Καλέζου και Σ. Βρεττού), συμφώνησαν.
Ο κ. Δήμαρχος, βλέποντας ότι η πρότασή του για Σ.Δ.Ι.Τ. δεν περνάει, ζήτησε αναβολή (η δημοκρατία σε όλο της το μεγαλείο).
Η πρότασή του, απορρίφθηκε.
Τότε, ώ του θαύματος, συμφωνεί και αυτός, τασσόμενος υπέρ της κατασκευής του από τον Ο.Σ.Κ.
Ο αντιδήμαρχος κ. Σπ. Κόγκας, ήταν ο μοναδικός, που επέμεινε μέχρι τέλους.
Αφού είπε στον κ. Δήμαρχο «…με αδειάσατε κ. Δήμαρχε», ψήφισε υπέρ των Σ.Δ.Ι.Τ..
Η εξέλιξη αυτή, ανεξάρτητα από τις παλινωδίες τους, ήταν αναμφισβήτητα θετική.
Κανείς τους όμως δεν ασχολήθηκε με την δεύτερη (εναλλακτική) πρόταση που καταθέσαμε. Να κατασκευασθεί από τη Νομαρχία ή το Δήμο.
Στο τωρινό Δ.Σ., ο εισηγητής κ. Σ. Κόγκας, επανάφερε την αρχική πρόταση της πλειοψηφίας. Να αλλάξει δηλαδή την απόφασή του το σώμα και να γίνει η κατασκευή του μέσω ΣΔΙΤ.
Τα βασικό του επιχείρημα ήταν ότι σε σύσκεψη που έγινε στη Νομαρχία παρουσία του Γ. Δ/ντή του ΟΣΚ, του Προϊσταμένου Τεχνικών Υπηρεσιών Σ.Δ.Ι.Τ., του κ. Νομάρχη κ.λ.π., οι ανωτέρω κύριοι πρότειναν τη κατασκευή του με ΣΔΙΤ, για λόγους χρόνου.
Πρόταση με την οποία συμφώνησε ο κ. Νομάρχης !
Ενημερώσαμε το Δ.Σ. ότι οι συγκεκριμένοι κύριοι, γυρνούν την Ελλάδα, προσπαθώντας να πείσουν όσες αυτοδιοικήσεις είχαν πάρει απόφαση για κατασκευή μέσω του Δημοσίου, να την αλλάξουν.
Επιμείναμε δε, στο να μην αλλάξει η προηγούμενη απόφαση για κατασκευή του μέσω Ο.Σ.Κ..
Επαναφέραμε όμως παράλληλα την πρότασή μας, για διερεύνηση με πρωτοβουλία του Δήμου, της κατασκευής του Ειδικού Σχολείου, κατευθείαν από τη Νομαρχία ή το Δήμο. Είναι κάτι, που μπορεί να γίνει εύκολα και γρήγορα.
Την ίδια πρόταση έχει κάνει με επιστολή του, που κοινοποίησε σε Νομαρχία και Δήμο, και το Σωματείο Α.Μ.Ε.Α. «Η ΕΛΠΙΔΑ».
Η πρόταση αυτή τελικά εγκρίθηκε από όλες τις παρατάξεις. Μειοψήφησε μόνο ο εισηγητής.
Ελπίζουμε, να το εννοούν και στην πράξη».


Δικαίωμα στη ζωή

Πίστευα πάντα, και εξακολουθώ να πιστεύω, πως το δικαίωμα στην ζωή και στην διαφορετικότητα, είναι αξιώματα, ούτε καν κανόνες που επιδέχονται εξαιρέσεις…
Τα ΑΜΕΑ είναι άτομα που βρίσκονται δίπλα μας καθημερινά. Πολλά από αυτά κάποτε ήσαν υγιείς άνθρωποι, όπως εμείς σήμερα, και κανείς από αυτούς δεν φανταζόταν ότι θα βρεθεί να δίνει μάχη επιβίωσης κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, όπως είναι οι συνθήκες για τα ΑΜΕΑ στη χώρα μας. Η ένταξη των ΑΜΕΑ σε μια Δίκαιη Κοινωνία είναι ακόμα και θα παραμείνει για πολύ καιρό ένα από τα ζητούμενα αυτής της Δίκαιης και Ισότιμης Κοινωνίας Πολιτών που οι περισσότεροι επιδιώκουμε.
Ο «άλλος» Έλληνας Πολίτης, είναι αυτός που τυγχάνει αξιοπρεπούς αντιμετώπισης κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και σωστός πολιτικός, εκπρόσωπος του λαού, είναι αυτός που έχει τη βούληση αυτό να επιδιώκει και αυτό να επιτυγχάνει:
Την καταπολέμηση των διακρίσεων, την άρση των αποκλεισμών και την ισότιμη ένταξη των πολιτών στην ελληνική κοινωνία.
Η νοοτροπία μας πρέπει και οφείλει ν’ αλλάξει!
Η προάσπιση των ανθρωπίνων και πολιτικών δικαιωμάτων και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα είναι υπόθεση όλων μας και έχουμε συλλογική και ατομική ευθύνη γι’ αυτό।


Θέμα παιδείας

Ανέκαθεν πίστευα πως το να αλλάξουμε είναι θέμα παιδείας.
Μήπως θα έπρεπε επιτέλους να ενσωματωθεί στο σχολικό ωρολόγιο πρόγραμμα, ένα μάθημα με θεματική προσέγγιση των ατόμων με αναπηρία; Μήπως πρέπει κι εμείς οι «μεγάλοι» να παρακολουθήσουμε αντίστοιχα μαθήματα; Να κάνουμε βήματα ουσιαστικής προόδου σ’ ένα τόσο ευαίσθητο τομέα;Θαρρώ είναι καιρός…

4/8/2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: