Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2008

Κ Λ Ε Ι Σ Τ Ο Ν λόγω …

Το LEFKATAS T / V, το τοπικό μας τηλεοπτικό κανάλι, δεν εκπέμπει τις τελευταίες ημέρες. Το κανάλι που τα τελευταία δεκαπέντε περίπου χρόνια μας γέμιζε με τοπική ενημέρωση, το κανάλι που βρισκόταν πάντα κοντά σε κάθε γεγονός στο νησί, αναγκάστηκε να σιγήσει για λόγους άσχετους με τη θέληση του ιδιοκτήτη του κ. Βαγγέλη Κτενά.
Η Αστυνομία ειδοποιήθηκε να κλείσει το σταθμό πριν λίγες ημέρες με έγγραφο που εστάλη από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε. Ε. Τ. Τ )(1) η οποία είχε κάνει έλεγχο στη ραδιοσυχνότητα, άκουσον - άκουσον, το Μάρτη του 2007!
Η πίττα της τηλεοπτικής διαφήμισης στα μέρη μας, είναι περιορισμένη και συγκεκριμένη. Δυο ή τρία κανάλια είναι πολλά για να τη μοιράζονται και έτσι το κλείσιμο ενός, με τον όποιο θεμιτό ή αθέμιτο τρόπο, καθιστά τα άλλα ισχυρότερα και «αποκλειστικά», άρα ασύδοτα.
Είναι γνωστό ότι τον τελευταίο καιρό το LEFKATAS T / V δεχόταν επίθεση «μπουκώματος» από ανταγωνιστικό κανάλι της Ηπείρου. Αυτό, σε συνδυασμό με τον χρόνο υλοποίησης της απόφασης για κλείσιμο του σταθμού, σε σχέση με τον χρόνο ελέγχου, με προδιαθέτει να σκεφτώ ότι παίχτηκε ένα οργανωμένο και καλά συντονισμένο παιχνίδι, δεδομένου ότι σχεδιάζεται από την Κυβέρνηση η αδειοδότηση κάποιων περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών.
Το θέμα είναι ποιοι συμμετέχουν, πέρα από τους άμεσα ενδιαφερόμενους, σε αυτό το παιχνίδι και πόσο ψηλά βρίσκονται.
Είναι επίσης γνωστό ότι ελάχιστοι παράγοντες του νησιού και της ευρύτερης περιοχής, οι οποίοι στο παρελθόν έχουν αρκούντως εκμεταλλευτεί το LEFKATAS T/ V, βοήθησαν στο να σταματήσει αυτή η επίθεση και τελικώς ο κλείσιμο. Οι λόγοι πολλοί, που κυρίως έχουν να κάνουν με συμφέροντα και φιλίες, με μελλοντικές υποσχέσεις συμπαράστασης και προβολής σε πολιτικούς αγώνες, με πολιτικά τερτίπια κ.α. Δεν είναι εύκολο έτσι κι αλλιώς να προσδιορίσει κάποιος το τι σκέφτεται το πίσω μέρος του κρανίου ενός πολιτικού. Καποδίστριας 2 καταφθάνει, άρα περιφερειακές εκλογές, άρα… Τα φιλικά χτυπήματα στην πλάτη του Βαγγέλη Κτενά, οι δηλώσεις συμπαράστασης και την ίδια ώρα το κλείσιμο του ματιού σε ανταγωνιστικά κανάλια, ήταν στην ημερήσια διάταξη τον τελευταίο καιρό.
Είναι φανερό ότι η ενημέρωση ασκεί εξουσία στον τόπο μας και, αν μιλάμε για τα μεγάλα κανάλια, καθορίζει και το παιχνίδι της εξουσίας.
Η «χειραγώγησή» της λοιπόν βοηθά κάποιους, υπάρχοντες ή επίδοξους, πολιτικούς και πολιτευτές, που κάνουν τα πάντα προκειμένου να αποκτήσουν «τη μερίδα του λέοντος» σε θέματα τηλεοπτικής προβολής.
Το ίδιο προφανώς ισχύει για τα μεγάλα κόμματα και την δική τους προβολή. Έτσι στηρίζουν συγκεκριμένα κανάλια, τα οποία θεωρούν «δικά τους», σε βάρος και της ενημέρωσης και του υγιούς ανταγωνισμού.


Το γεγονός, που μπορεί να επικαλεστούν κάποιοι, ότι το κανάλι είναι «παράνομο», πάει να πει δεν έχει τις απαιτούμενες άδειες, άρα πώς να το βοηθήσουμε, δεν έχει να κάμει, δεδομένου ότι κανένα τηλεοπτικό κανάλι της περιφέρειας δεν λειτουργεί νόμιμα.
Άλλωστε ο ιδιοκτήτης του σταθμού είχε καταθέσει φάκελο με τα απαιτούμενα για την αδειοδότηση δικαιολογητικά προς το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ)(2) και βρισκόταν εν αναμονή μιας απόφασης. Γιατί λοιπόν, πριν αποφασίσει το ΕΣΡ, η ΕΕΤΤ βιάστηκε να υλοποιήσει μια απόφαση από έλεγχο που έγινε 16 ολόκληρους μήνες πριν; (Το έγγραφο, για το κλείσιμο του καναλιού, στην Αστυνομία, τη ΔΕΗ και άλλους φορείς εστάλη τέλος Αυγούστου)!
Διαβάστε την παρακάτω είδηση (9/9/2008 in.gr) (Οι υπογραμμίσεις δικές μου)
« Στη σύσταση κλιμακίου, που θα καθορίσει ποιοι και πόσοι τηλεοπτικοί σταθμοί περιφερειακής και τοπικής εμβέλειας θα εκπέμψουν ψηφιακά και από ποια συχνότητα, προχώρησε την Τρίτη το ΕΣΡ ύστερα από εισήγηση του προέδρου του.
Το κλιμάκιο του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης θα συνεδριάσει την Πέμπτη (11/9) προκειμένου να ορίσει την προθεσμία υποβολής αιτήσεων εκ μέρους των τηλεοπτικών σταθμών για χορήγηση συχνότητας.
Οι αποφάσεις για την χορήγηση συχνότητας θα λαμβάνονται με βάση τα κριτήρια πληρότητας και ποιότητας, ανέφερε ο πρόεδρος του ΕΣΡ Ιωάννης Λασκαρίδης.
Συνολικά υπάρχουν 147 τηλεοπτικοί σταθμοί περιφερειακής και τοπικής εμβέλειας, και ο κ. Λασκαρίδης εκτιμά ότι αρκετοί θα αναγκαστούν να συμπράξουν προκειμένου να μπορούν να εκπέμψουν.
Όσοι εξασφαλίσουν συχνότητα θα μπορούν να ξεκινήσουν τις ψηφιακές εκπομπές από την 1η Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με οδηγία της ΕΕ, η μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 2012.
Η απόφαση του ΕΣΤΡ ελήφθη σύμφωνα με το νόμο 3592/2007 άρθρο 14 παρ. 2. Το κλιμάκιο θα έχει πρόεδρο τον Νέστορα Κουράκη, αντιπρόεδρο του ΕΣΡ, και μέλη τους Εύη Δεμίρη, Ίριδα Αυδή και Κωνσταντίνο Αποστολά.»


Σας λέει κάτι;
Κατά την άποψή μου το πρόβλημα είναι κατ’ εξοχήν πολιτικό.

Το οργανωμένο κράτος, έχει τεράστια ευθύνη γιατί, χρόνια τώρα, δεν βάζει κανόνες, δεν δίδει άδειες και παίζει πολιτικά παιχνίδια πάνω στις πλάτες του κόσμου.
Είναι φανερή η επιλογή της Κυβέρνησης να εξαφανιστούν τα τοπικά κανάλια και να οδηγηθούν, στη λογική των οικονομικών στοιχείων, σε συγχωνεύσεις. Το λέει σαφέστατα άλλωστε ο κος Λασκαρίδης του ΕΣΡ.
Η εξαφάνιση των τοπικών σταθμών προσβάλλει την πολυφωνία και η μετακίνησή τους αναγκαστικά σε σχήματα που θα προκύπτουν από συγχώνευση στην περιφέρεια, περιορίζει, αν δεν υποσκάπτει, τη δυνατότητα έκφρασης των τοπικών κοινωνιών, έτσι όπως ερμηνεύεται ο όρος «τοπική κοινωνία».

Ο τοπικός σταθμός έχει εξυπηρετήσει τον νομό και τον τόπο γενικότερα και θαρρώ πως τα δείγματα γραφής του, σε ότι αφορά στην αντικειμενικότητα της ενημέρωσης, όλα αυτά τα χρόνια είναι θετικά. Έχω ζήσει δεκαπέντε χρόνια από κοντά, σαν συνεργάτης του ραδιοφωνικού σταθμού, τους αγώνες και τις αγωνίες του Βαγγέλη και της Βάσως Κτενά, προκειμένου να στεριώσει τούτος ο σταθμός. Έχω παρακολουθήσει, και σαν πολιτικό ον, ώρες ατελείωτες τις εκπομπές του καναλιού. Έχω συμμετάσχει σε κάποιες από αυτές. Είδα τους συνεργάτες του καναλιού σε κάθε γωνιά του νησιού, και όχι μόνο, να μεταδίδουν απίθανα πράγματα. Δεν θυμούμαι και δεν άκουσα να ζήτησαν την ταυτότητα, κομματική ή άλλη, του φορέα της εκδήλωσης.
Στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους, έκαμαν ό,τι μπορούσαν για να έχει ο νομός, και όχι μόνο, το ευεργέτημα της έγκαιρης ενημέρωσης. Πήγαιναν όπου τους καλούσαν και, φορές, όπου δεν τους καλούσαν, για να γεμίσουν τον τηλεοπτικό μας χρόνο. Πότε άλλοτε είχαμε τη δυνατότητα να παρακολουθούμε από το σπίτι μας τα δημοτικά και νομαρχιακά μας συμβούλια;
Τον τελευταίο καιρό οι ενημερωτικές εκπομπές του καναλιού πολλαπλασιάστηκαν και απόκτησαν μια αξιοθαύμαστη ποιότητα. Εκπομπές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τον πολιτισμό, την τέχνη, την οικολογία αποτέλεσαν θετικά δείγματα, μιας καλύτερης συνέχειας. Τον τελευταίο καιρό πρόσβαση στο κανάλι και χρόνο εκπομπής δινόταν σε όποιο είχε κάτι να πει και σε όποιον μπορούσε και ήθελε να προσφέρει. Μήπως αυτό είδαν και φοβήθηκαν οι ανταγωνιστές και οι υποστηρικτές τους;

Σήμερα ο LEFKATAS T / V βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Αθέμιτος ανταγωνισμός, πολιτικά παιχνίδια, οικονομικά προβλήματα, μη έγκαιρες ενέργειες, κ.α. οδήγησαν στο, προσωρινό φαντάζομαι, ακούσιο κλείσιμό του.

ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ όλων μας είναι να βοηθήσουμε, στα πλαίσια του δυνατού ο καθένας, τον σταθμό, να υπάρξει πρωτίστως και να αναπτυχθεί μακροπροθέσμως.
Θεωρώ ότι είναι κατάκτηση για το νομό, η ύπαρξη ανεξάρτητου, στο μέτρο του δυνατού, τοπικού καναλιού και θα πρέπει να το προστατεύσουμε.
Αργά η γρήγορα θα φανεί μπροστά στα μάτια μας, αν δεν φαίνεται ήδη, ποιοι θα βοηθήσουν, όχι με λόγια, το τηλεοπτικό μας κανάλι να υπάρξει ξανά και ποιοι θα εκμεταλλευτούν την απουσία του. Αργά ή γρήγορα θα εμφανιστούν μπροστά στα μάτια όλων μας οι συνοδοιπόροι του αθέμιτου ανταγωνισμού και της «άρρωστης» ενημέρωσης.
Αργά η γρήγορα, τα πολιτικά «λαμόγια», θα «σκάσουν μύτη» και θα χαμογελούν καθημερινώς με καμάρι σε άλλα κανάλια.
Τότε όμως θα έχουμε χάσει, στα πλαίσια της τοπικής κοινωνίας, το τρένο της ενημέρωσης.
Σε ότι με αφορά, και επειδή οι δυνατότητές μου παρέμβασης είναι περιορισμένες έως ισχνές, δεν θα παρευρίσκομαι στο μέλλον σε οποιαδήποτε εκδήλωση, πολιτική ή κομματική, συμμετέχουν κανάλια ή πολιτικοί που δεν σέβονται τον υγιή ανταγωνισμό και, στα πλαίσια οικονομικών ή πολιτικών συμφερόντων, αγνοούν τις τοπικές κοινωνίες πρωτίστως και τον αγώνα κάποιων συνανθρώπων μας δευτερευόντως.

Δεν υποστηρίζω, με τα παραπάνω, τον τοπικό σταθμό, υποστηρίζω πρώτα και κύρια το δικαίωμα μας στην ελεύθερη έκφραση και στην ενημέρωση.
Αντιδρώ στα, όποια, κομματικά παιχνίδια των διπλανών καναλιών και σε αυτούς που τα στηρίζουν.
Θυμώνω γιατί πάνε να μας στερήσουν ένα πολύτιμο αγαθό, όπως αυτό της τοπικής ενημέρωσης, και δεν αντιδρούμε.
Ελπίζω πως το LEFKATAS T / V θα ξαναρχίσει να λειτουργεί και να μας παρέχει, στο μέτρο του δυνατού, αντικειμενική, έγκαιρη και σωστή ενημέρωση, όπως έκανε μέχρι σήμερα.
30/9/2008


1. Η ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων), είναι η Ανεξάρτητη Αρχή η οποία αποτελεί τον Εθνικό Ρυθμιστή που ελέγχει, ρυθμίζει και εποπτεύει: (α) την αγορά ηλεκτρονικών επικοινωνιών, στην οποία δραστηριοποιούνται οι εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, ασύρματων επικοινωνιών και διαδικτύου και (β) την ταχυδρομική αγορά, στην οποία δραστηριοποιούνται οι εταιρείες παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών και υπηρεσιών ταχυμεταφοράς. Επιπλέον, η ΕΕΤΤ ασκεί τις αρμοδιότητες Επιτροπής Ανταγωνισμού στις εν λόγω αγορές.
Ιδρύθηκε το 1992 με τον Ν.2075 με την επωνυμία Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών (ΕΕΤ) και οι αρμοδιότητές της επικεντρώνονταν στην εποπτεία της απελευθερωμένης αγοράς των τηλεπικοινωνιών. Η λειτουργία της όμως ξεκίνησε το καλοκαίρι του 1995. Με την ψήφιση του Ν.2668/98 ο οποίος καθόριζε τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών, ανατέθηκε στην ΕΕΤ και η ευθύνη για την εποπτεία και ρύθμιση της αγοράς των ταχυδρομικών υπηρεσιών και μετονομάστηκε σε Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Με τον Ν.2867/2000 ενισχύθηκε ο εποπτικός, ελεγκτικός και ρυθμιστικός ρόλος της ΕΕΤΤ.

2. Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), μία από τις πρώτες ανεξάρτητες αρχές στην Ελλάδα, ιδρύθηκε με το Ν. 1866/1989 που θέσπισε τη λειτουργία ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών και η πρώτη του συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε το Νοέμβριο του 1989. Μετά από αλλεπάλληλες μεταβολές του νομοθετικού του πλαισίου, η λειτουργία του διέπεται σήμερα καταρχήν από τους νόμους 2863/2000 και 3052/2002 και, δευτερευόντως, από τους νόμους 2328/1995, 2644/1998 και 3021/2002 και τα προεδρικά διατάγματα 310/1996 και 100/2000, όπου ορίζονται οι βασικότερες αρμοδιότητές του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου